Handelsbetingelser

For at kunne handle i vores shop skal du mindst være 18 år gammel eller have tilladelse fra en forælder. Hvis du, som forælder, oplever at dit barn uden din tilladelse har foretaget et køb, beder vi dig kontakte os, og så vil vi annullere købet. Det samme gælder hvis du har foretaget et køb ved en fejl - venligst skriv eller ring til os, og vi vil skynde os at annullere.

Email: service@serendipity-organics.dk
Tel. 4692 0433

Hvis købet allerede har resulteret i at vi har sendt varerne, gælder de normale returnerings-regler - se nedenfor.

Priser/Betaling

Alle priser er i Danske Kroner inkl. 25% moms. Hvis vi skal sende din bestilling ud af EU vil den indeholdte moms blive fratrukket din regning og skal således IKKE betales (du vil først se dette, efter du har indtastet en leveringsadresse). Bemærk at alle børnemodeller er opdelt i 2 pris-kategorier: 92-110 (2 - 5 år) og 116-146 (6 - 11 år).

Vi kan håndtere følgende betalingsmåder/kreditkort: Dankort, E-Dankort, VISA Dankort, Mastercard, Maestro, JCB, American Express, Paypal og Mobilepay. Din betaling bliver først trukket på dit kort, når din bestilling afsendes.


Levering

War in Ukraine


Grundet krigen i Ukraine leverer vi ikke længere til Rusland og Hviderusland. Vi kan desværre heller ikke levere til kunder i Ukraine. Vore tanker er med det Ukrainske folk og vi håber, at rædslerne snart vil ende. Vi har valgt at støtte Dansk Røde Kors økonomisk i deres bestræbelser på at hjælpe folk, som stadig befinder sig i Ukraine. Vi støtter også udvalgte lokalområder i Danmark i deres bestræbelser på at byde flygtninge fra Ukraine velkommen ved at donere tøj til deres børn.

Du kan frit vælge mellem at få leveret af PostNord, GLS, Bring eller DAO til levering i Danmark. Med Postnord (med hjemmelevering eller til pakkeshop) leverer vi også til Sverige og Finland. I resten af Europa og verden leverer vi med Postnord varebrev, Fedex Connect Plus, DHL Expres og/eller UPS Standard.

Vi leverer fragtfrit til Danmark såfremt din ordre overstiger 500 kr. Ved køb over 750 kr. leverer vi fragtfrit til hele EU.

Er din ordre under 500 kr. kan du enten få leveret til en firmaadresse for 30 kr., afhente pakken i en pakkeshop for 35 kr. eller få leveret hjem til dig selv for kr. 45.

Hvis du har mulighed for at bede os sende til en firmaadresse, er dette udover at være billigst måske også den mest "behagelige" måde for dig at modtage varerne på, da du således ikke behøver være hjemme for at tage imod pakken. Hvis vi sender til din hjemme-adresse beder vi dig følge forsendelsen ved hjælp af tracking nummeret, som du modtager pr. email når vi har sendt varerne afsted. Hvis du kan se, at du ikke vil være hjemme, når pakken leveres beder vi dig enten kontakte transportøren (gælder ikke Postnord Varebrev) og aftale nyt leveringstidspunkt eller udarbejde en fuldmagt som du f.eks. hænger på din hoveddør, hvor du giver transportøren lov til at henstille pakken på et af dig nærmere defineret sted. Sidstnævnte skal du kun gøre hvis du er indstillet på at tage ansvar for pakken fra da af !

Returnering

Vi tilbyder 14 dages returret fra modtagelse af dine varer.
Udvidet returret - I forbindelse med julen tilbyder vi udvidet returret på alle bestillinger lagt fra den 15. november til den 24. december. Alle varer fra denne periode kan returneres til og med den 10. januer 2025.

Vi tilbagebetaler det fulde beløb du har købt for. Beløbet vil blive krediteret dit betalingskort/MobilePay/Paypal konto indenfor 1-3 hverdage, efter vi har modtaget dine returvarer. Vi vil også bede dig foranledige og betale for retur-fragten. Du er velkommen til at sende som brev, men vær opmærksom på, at du da sender uforsikret og det er dit ansvar at retur-forsendelsen ankommer til os!

Da du modtog din oprindelige ordre, skulle du gerne have modtaget en retur-formular. Vær sød at udfylde denne og læg den sammen med artiklen (-erne), som du returnerer. Du kan også downloade retur-formularen her

Venligst sørg for at sende MED levering til vores kontoradresse nedenfor. Vi har desværre ikke mulighed for at afhente din returforsendelse i en pakkeshop!

Returneringsadresse:

Serendipity ApS.
Dyrehavevej 10
2930 Klampenborg

Email: service@serendipity-organics.dk
Tel. 4692 0433

Vi kan kun acceptere en returforsendelse hvis varerne er ubrugte, pakket i originalemballagen og alle labels etc. stadig er på tøjet !

VIGTIG INFO HVIS DU RETURNERER FRA UDENFOR EU:

Såfremt du returnerer dit køb, eller dele heraf, fra udenfor EU skal du sørge for at sende "DDP" (Delivered Duties Paid) og klart gøre opmærksom på, at der er tale om returvarer. Undlader du dette vil transportøren pålægge et gebyr på 160 kr.., som vi er nødsaget at betale og efterfølgende fratrække fra din returbetaling! Du vil også blive fratrukket et indfortoldnignsgebyr på 160 kr. (faktureret af Postnord) såfremt du sender din retur-forsendelse som ”brev” (uden tracking og på eget ansvar)!

Ombytning

Hvis du har købt en vare i en forkert størrelse gælder vores normale retur-vilkår (se ovenfor). Du skal returnere varen med forkert størrelse og vedlægge en udfyldt returformular, som er vedlagt den oprindelige forsendelse. Såsnart vi modtager retur forsendelsen vil vi sende dig en kredit nota per email og returnere krediteringsbeløbet til din betalingsmetode. For at modtage artiklen i den rigtige størrelse beder vi dig foretage et nyt køb i vores online shop.

Reklamation

Hvis du modtager en vare som er defekt, skal du udfylde returformularen, som er vedlagt varen og angive, hvorfor du ønsker at returnere varen. Hvis du selv er i tvivl om fejlen/manglen berettiger til en reklamation, beder vi dig kontakte os inden du returnerer den, så vi om muligt kan afgøre dette sammen. Loven foreskriver 24 måneders reklamationsret, og denne imødekommer vi naturligvis, dog vil vi påpege, at almindelig slitage ikke berettiger til en reklamation. Såsnart vi har modtaget din retur-pakke vil vi gennemgå den og vurdere om vi er enige i, at varen er defekt eller ej. Såfremt vi også vurderer varen til at være defekt, vil vi godtgøre fragtomkostningen for at returnere den svarende til det beløb du oprindeligt har betalt for at få den leveret. Hvis vi kan sende dig en erstatnings-vare vil denne blive sendt til dig uden at pålægge fragtomkostning. Hvis vi ikke kan sende dig en ny vare vil vi kreditere dit betalingskort med det fulde købsbeløb inkl. evt. fragtpris.

Hvis du oplever at en købt vare ikke er indeholdt i vores forsendelse beder vi dig kontakte os pr mail: service@serendipity-organics.com og så vil vi undersøge sagen nærmere og svare tilbage pr. email inden for 3 hverdage.

Beskyttelse af personlige data

Vi er forpligtede til at fortælle dig, at når du har indtastet dine personlige data i vores shop-system vil vi gemme disse oplysninger i vores database. Mest fordi vi håber at "se" dig igen, og du vil da kunne foretage et køb uden at skulle indtaste alle disse data igen, da disse kan hentes ved at indtaste dit telefonnummer. Hvis du ønsker at vi sletter disse oplysninger såsnart dit køb er afsendt beder vi dig sende os en email herom.

Teknisk beskrivelse af vores håndtering af data

Alle spor af besøg i vores online shop er gemt i logfilerne på vores webserver – også de besøgendes IP adresser. Vi anvender primært disse logfiler til at optimere vores shop og rette fejl. Logfilerne hjælper os med at forstå, hvordan vore kunder helst vil navigere igennem vores shop.

De personlige data som du indtaster når du foretager et køb behandler vi naturligvis som fortrolige oplysninger - både overfor os selv og vores hosting partner - og disse data er ikke tilgængelige for nogen udenforstående. Vi videregiver eller sælger heller ikke disse informationer til nogen udenforstående. Dog kan disse data blive overdraget til en dansk offentlig myndighed hvis vi bliver anmodet herom og såfremt dette er i overensstemmelse med dansk lovgivning.

Dine betalingskort information gemmer vi IKKE i vores database. Disse data bliver slettet umiddelbart efter vi har trukket beløbet fra dit kort. Vores betalingskort-løsning bliver administreret af NETS (tidligere “PBS”). Al kommunikation imellem vores betalingsløsning, NETS og din kortudbyder sker igennem et link, som er SSL krypteret. Betalingsløsningen er installeret på servere med særdeles høj sikkerhed, idet disse befinder sig i designerede serverrum med brandalarm (Inergen), alarm systemer, nødstrømsanlæg og airconditioning. Systemet er elektronisk overvåget 24 timer om dagen, 365 dage om året.

København, august 2019

Oplysning om klagemuligheder

Vi håber du er tilfreds med både de varer du forhåbentlig har modtaget, og det forløb du var igennem for at købe dem hos os. Hvis ikke, så håber vi du vil kontakte os og forhåbentlig løse ”problemet” sammen med os. Skulle dette mod forventning heller ikke skabe fuld tilfredshed, så har du også mulighed for at klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse service@serendipity-organics.dk.
Har du spørgsmål til den nye retningslinjer kan du læse mere om dem på Forbruger Europas hjemmeside her.